Vaak gestelde vragen (FAQ's)

Deze rubriek is bedoeld om de meest gestelde telefonische vragen van onze klanten te beantwoorden. Aarzel niet om ons te contacteren via e-mail naar info@fotonelissen.be of telefonisch op het nummer +32 (0) 15414266, we helpen u graag.

 

Ik heb nog nooit online besteld, hoe gaat dit in zijn werk?

Hoe moet ik de aankoop doen?

Welke betalingsmethoden worden geaccepteerd?

Wat zijn de leveringskosten?

Welke zijn de facturatiemogelijkheden bij FotoNelissen.be?

Hoe zit het met de garantie op de producten die online zijn gekocht?

 

Hoe weet ik of het product onmiddellijk beschikbaar is?

Wat betekend de status “Wordt verwacht”?

Kan ik op de hoogte gebracht worden in verband met de beschikbaarheid van een artikel?

 

Ik heb geen orderbevestiging per e-mail ontvangen, werd mijn bestelling in aanmerking genomen?

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

Hoe kan ik een bestelling die nog niet verzonden is wijzigen of annuleren?

Hoe werkt het herroepingsrecht voor online bestellingen?

   faq
     

 

Hoe werkt het herroepingsrecht voor online bestellingen?

Inderdaad, met inachtneming van de specifieke bepalingen die hieronder worden uiteengezet, kunt u, ongeacht uw andere rechten met betrekking tot producten met gebreken, een aankoop intrekken en het geleverde product om welke reden dan ook retournerenU kan ons binnen de 14 dagen na aankoop schriftelijk op de hoogte brengen dat u de bestelling wil annuleren en het product wil retourneren.

Hierna een voorbeeld van het herroepingsformulier

 

Hoe weet ik of het product onmiddellijk beschikbaar is?

Zodra u het product op onze webshop gevonden heeft klik je door op het product.  Naast de afbeelding kan je de aanduiding van de voorraadsituatie vinden van onze webshop in de vorm van een groene (point-vert) bol.  Nogmaals deze aanduiding heeft alleen betrekking op de webshop voorraad en heeft geen betrekking met de voorraad in onze Foto Nelissen fysieke winkel.  De groen bol betekend dat het artikel op de webshop in voorraad is.  Een oranje bol betekend dat het artikel niet in voorraad is.  Om de voorraad te kennen van zowel webshop als onze Foto Nelissen winkelvoorraad dan kan je doorklikken op “BEKIJK VOORRAAD”. 

Een groen bol met witte v ok betekend in voorraad en een rode cirkel met streep erdoor no betekend niet in voorraad.  Wil je het product in de winkel zelf komen halen dan kan je dat op twee manieren doen.  U bestelt via de webshop en kiest voor de optie “in de winkel afhalen en betalen” of je stuurt een mail naar info@fotonelissen.be.

 

Wat betekend de status “Wordt verwacht” en-reassort ?

Dit betekend dat het product niet in voorraad is, noch in de webshop nog in onze fysieke winkel.

Dit kan omwille van verschillende redenen het geval zijn:

  1. Het product is nieuw en nog niet beschikbaar bij onze leverancier.
  2. Het product is tijdelijk niet in voorraad, we raden aan in dit geval een reservatie te maken.
  3. Het product is alleen beschikbaar op bestelling

Sommige artikels zijn bestemd voor een zeer beperkt cliënteel en worden niet altijd automatisch aangevuld.

Arzel niet met ons contact te nemen per email info@fotonelissen.be of per telefoon +32 (0)15 41 42 66.

 

Ik heb geen orderbevestiging per e-mail ontvangen, werd mijn bestelling in aanmerking genomen?

In dit geval kan je eerst in je mailbox bij de spam kijken.  Het is mogelijk dat ons antwoord daarin terecht kwam.  Neem in geval van twijfel onmiddellijk contact op met onze klantenservice via e-mail infoboutique@photogalerie.com of per telefoon +32 (0) 67 33 12 66.

 

Welke betalingsmethoden worden geaccepteerd?

Foto Nelissen stelt u 4 veilige betaalmethoden voor.  Voor online betalingen heeft u de keuze tussen:

  1. Kredietkaarten (Maestro, Visa of Mastercard).
  2. Betaling via overschrijving.
  3. Paypal ( bij Paypal wordt het bedrag van uw aankoop verhoogd met een commissie van 1.5% op het totale bedrag van uw aankoop.

Indien u kiest om de goederen af te halen en te betalen in de winkel dan kan je in contanten betalen of via Maestro, Visa of Mastercard.

 

Wat zijn de leveringskosten?

De levering is gratis in België, ongeacht het bedrag van uw aankoop. 

De aankopen die u afhaalt in de winkel zijn uiteraard eveneens gratis. 

Voor de buurlanden (Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Nederland):

  1. Is de levering gratis bij bestellingen van meer dan 100 €
  2. Er worden verzendkosten aangerekend indien de bestelling kleiner is dan 100 euro, de verzendkosten komen op 24.90 €.

 

Hoe moet ik de aankoop doen?

Eerst moet je een account aanmaken.  Klik hiervoor op "MIJN ACCOUNT" bovenaan de pagina.  Klik vervolgens op "Ik wil registreren."  Vul vervolgens het formulier in.  Je kan ook op de Facebook - of Google+ snelkoppeling gebruiken om het aantal in te vullen velden te beperken. 

Na het aanmaken van uw account ontvangt u een bevestigingsmail.  Je ontvangt een link die je moet aanklikken om uw account te activeren.  Dit is verplicht om uw aankoop online te doen.

 

Kan ik op de hoogte gebracht worden in verband met de beschikbaarheid van een artikel?

Helaas deze procedure is nog niet geautomatiseerd op onze website. De eenvoudigste manier om dit te weten te komen is door ons een mail te sturen naar het volgende adres info@fotonelissen.be met vermelding van de artikes en uw contactgegevens.

We antwoorden zo spoedig mogelijk. Het volstaat om de tekst te copieren en in de mail te plakken met de boodschap: "Graag de juiste levertijden voor volgende producten". Voor nieuwe succesvolle producten raden we u aan om op voorhand te bestellen. Ook dit kan via mail, vermeld naam, adres, gsm/tel. nummer met vermelding van de producten.

 

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

Je hebt 14 dagen de tijd om de bestelling terug te sturen nadat je contact hebt gehad met onze diensten.  Via de annuleringspagina van onze site kan je contact opnemen. 

Het herroepingsrecht is echter niet van toepassing op goederen die niet volledig zijn of beschadigd en op items die tijdens het gebruik verouderd raken zoals batterijen en inktpatronen.  Zodra uw retourzending door onze medewerkers gecontroleerd werd zal het bedrag teruggestort worden via dezelfde betaalmethode die werd gebruikt voor uw aankoop. 

 

Hoe kan ik een bestelling die nog niet verzonden is wijzigen of annuleren?

Je kan steeds een bestelling die nog niet verzonden is wijzigen, annuleren of bewerken.  Je kan ook steeds een extra product toevoegen dat je vergeten bent. Helaas kan dit niet via uw klant account.  We vragen u dan ook vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice via e-mail (infoboutique@photogalerie.com) of telefonisch van maandag tot zaterdag van 9.30 tot 18.30 op het nummer +32 (0) 67 33 12 66.

 

Welke zijn de facturatiemogelijkheden bij FotoNelissen.be?

Indien je een professionele klant bent

Indien je een professionele klant bent dan kan je uw afleveradres en facturatieadres opgeven bij het ingeven van uw bestelling.  Vergeet in dit geval niet om uw BTW nummer in te vullen.  Uw factuur zal meegestuurd worden met de goederen.

Indien je de aankoop doet als particulier

Indien je de aankoop doet als particulier en u ervoor gekozen hebt om via overschrijving te betalen dan wordt uw factuur eveneens met de goederen mee verzonden. 

Voor alle andere betaalmethoden ontvang je een kassaticket dat eveneens dienstdoet zowel als betaalbewijs als garantiebewijs.  Dit document wordt ook met de goederen mee verstuurd. 

Indien u een toch een factuur wenst dan vragen we om dit afzonderlijk aan te vragen hetzij telefonisch hetzij per e-mail (info@fotonelissen.be).

 

Hoe zit het met de garantie op de producten die online zijn gekocht?

De garantie die wordt meegeleverd met de producten die online zijn gekocht is dezelfde als voor de producten die in de winkel worden gekocht.  De garantieperiode is 2 jaar op productie en of ontwerpfouten bij nieuwe producten en 1 jaar voor tweedehandsmateriaal. 

Mocht u een probleem hebben met een product dan kan je hiermee naar de winkel komen voor omruiling of herstelling. 

Je kan ook de garantie met 2 jaar verlengen zodat je in totaal van 4 jaar fabrieksgarantie kan genieten.

 

Ik heb nog nooit online besteld, hoe gaat dit in zijn werk?

Hierna de procedure om online te bestellen:

  1. Eerst moet je een account aanmaken.  Klik hiervoor op "Mijn account" bovenaan de pagina.  Klik vervolgens op "Ik wil registreren".  Vul vervolgens het formulier in.  Je kan ook op de Facebook - of Google+ snelkoppeling gebruiken om het aantal in te vullen velden te beperken.  Na het aanmaken van uw account ontvangt u een bevestigingsmail.  Je ontvangt een link die je moet aanklikken om uw account te activeren.  Dit is verplicht om uw aankoop online te doen.
  2. Vervolgens kies je uw product, klik vooral door op de afbeelding om de voorraadsituatie te kennen van het gekozen artikel.  Klik daarna op bekijk voorraad, zo kan je zien of het artikel in voorraad is online en bij ons in de winkel.  Klik op "Toevoegen in de winkelmand".  Daarna kan je eventueel "Verder gaan met winkelen".
  3. Indien je klaar bent met het selecteren van uw aankopen dan kies je voor de optie "Bestellen".
  4. Het volgende scherm heeft betrekking op de plaats van levering van uw bestelling.  Kies de gewenste optie en klik op "Doorgaan".
  5. Daarna kan je de manier van verzenden selecteren. Klik opniew op "Verder gaan".
  6. Vervolgens kan je de betaalmethode kiezen, na uw selectie klik je op '"Verder gaan".
  7. In dit scherm moet je de algemene verkoopsvoorwaarden accepteren door het vakje aan te vinken
  8. In dit stadium presenteren wij u de samenvatting van uw aankoop.  Klik op "Mijn bestelling plaatsen" om de bestelling te valideren.
  9. Voor de professionele klanten raden we aan om nog even controleren of het btw-nummer correct is ingevuld.
  10. Als laatste ontvang je een e-mail waarin uw aankoop bevestigd wordt.